Blog for fotojournalist Jesper Voldgaard - Professionel fotograf for danske og udenlandske aviser, magasiner, billedbureauer, virksomheder og organisationer med fokus på portræt og reportage. BLOG / FOTOJOURNALIST JESPER VOLDGAARD +45 26815677

torsdag den 7. maj 2009

Home - Sweet Home


En af de allerbedste sider af fotografens job er muligheden for at se nye steder og møde nye mennesker. Men for nylig fik jeg muligheden for at rejse tilbage i tiden og fotografere bl.a. en tidligere borgmester iklædt blå Kansas fra min barndomsby Hjørring til KRIFA Magasinet. Ikke at det er første gang at jeg har fotograferiet i denne nordjyske købstad siden jeg flyttede derfra for 18 år siden, men denne gang var alligevel lidt speciel. Location var det gamle slagterigrund midt i byen, og ca 25 meter fra slagteriet vågnede jeg for 18 år siden op hver morgen i studenterhybelen efter endnu en aften med CNN i Baghdad, Beverly Hills 90210 (ja altså den originale..), utallige tømmermænd og ind i mellem natlige seancer i et mørkekammer i den anden af byen. 

- Og borgmesteren - ja han bar vist også blå kansas for 18 år siden :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar